Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

? regulująca zasady prowadzenia zarobkowego transportu drogowego oraz zasady działania Inspekcji Transportu Drogowego Ustawa ?Prawo przewozowe?22 ? określająca wzory listu przewozowego, innych dokumentów oraz zasady zawierani

Dodane: 25-10-2016 12:32
Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

kodeksy drogowe, które regulują zasady poruszania się po drogach

Regulacje krajowe

Z regulacji krajowych na terenie Polski wyróżnić można:

Ustawa o transporcie drogowym10 ? regulująca zasady prowadzenia zarobkowego transportu drogowego oraz zasady działania Inspekcji Transportu Drogowego
Ustawa ?Prawo przewozowe?22 ? określająca wzory listu przewozowego, innych dokumentów oraz zasady zawierania umów o przewóz
Ustawa o czasie pracy kierowców23 ? będąca dopełnieniem konwencji AETR

Oprócz powyższych wymienić można również kodeksy drogowe, które regulują zasady poruszania się po drogach ? zarówno pod względem organizacyjnym, jak i technicznych wymagań stawianych pojazdom.
Organizacje
Jedną z ważniejszych międzynarodowych organizacji skupiających podmioty związane z transportem drogowym (np. krajowe zrzeszenia transportu drogowego, producenci pojazdów) jest założona w 1948 roku Unia Transportu Drogowego24. Skupia ona 179 członków z 74 krajów i odpowiada m.in. za reprezentowanie interesu przewoźników drogowych, jak również jest międzynarodowym poręczycielem karnetów TIR25.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy


Typy autobusów przegubowych

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe). Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób. Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów. Budowane są jako trójosiowe (do ok. 18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok. 21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości). Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe. W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy. Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Atrakcyjna propozycja transportu zagranicznego

Przejazd busem to nieraz o wiele korzystniejsza forma transportu dla pracowników wybierających się za granicę niż każdy inny środek komunikacji. Firmy transportowe współpracujące z przedsiębiorstwami zatrudniającymi ludzi za granicami naszego kraju oferują bowiem często naprawdę atrakcyjne warunki podróży oraz niewielki koszt wynikający z przejazdu do Niemiec, Norwegii czy innego, popularnego wśród Polaków miejsca zarobku. Oczywiście, jeśli zdecydujemy się na indywidualne wynajęcie takich usług we własnym gronie, może być to większy koszt, jednak busy to i tak jedne z najbardziej opłacalnych środków transportu i dlatego też stanowią najczęściej wybieraną opcję co do przewozu pracowników za granicę.